Gunia Project — бренд виняткових речей, створених на основі української культурної спадщини.

Кожна колекція починається з етнографічного дослідження. Ми вивчаємо традиційні техніки, образи та символи, звертаємося до музейних архівів, працюємо з майстрами, занурюємося в історію ремесел. Наша мета — не відтворити традицію буквально, а переосмислити ремесло в новому, актуальному контексті, зберігаючи його суть. Кожен виріб починається з ідеї, натхненної українським народним мистецтвом, зберігаючи його автентичність і візуальну мову. Традиційні елементи переосмислюються через сучасний погляд.

Бренд охоплює понад 12 категорій, серед яких 9 артизанальних технік: гутне скло, лозоплетіння, вишивка, ткацтво, художня кераміка, вʼязка, прикраси зі срібла та бісеру, та різьба по дереву.

Ми співпрацюємо з понад 150 майстрами з різних регіонів України, підтримуючи локальне виробництво, ручну працю та сталі ремісничі традиції.

Gunia Project є амбасадором української культури у світі. Наші вироби подаровані імператору Японії Нарухіто, Бріжіт Макрон, Борису Джонсону, Келлі Разерфорд, Кайлі Дженнер, Лілі Коллінз та багатьом іншим відомим особистостям. Президент України Володимир Зеленський особисто подарував нашу різдвяну макітру Папі Римському Франциску у Ватикані.

Наталія & Марія

креативні директорки та співзасновниці Gunia Project


Назва бренду GUNIA походить від традиційного карпатського верхнього одягу, виготовленого з овечої вовни. Саме з гуні і почалася наша історія — ця річ стала першою у колекції Gunia Project.

З часом гуня стала символом. Вона уособлює найважливіше — глибоку шану до ремесла та спадщини, з яких все бере початок, та переосмислення культурного набутку в сучасних формах.

Слово Project у назві підкреслює нашу подорож, що триває — наше прагнення досліджувати, осмислювати та адаптувати спадщину через об'єкти сучасного дизайну.

Історія

Gunia Project заснований Наталією Каменською та Марією Гаврилюк, які познайомилися під час роботи у фешн-індустрії. Ідея проєкту виникла під час етнографічних експедицій Україною — з досліджень традиційних ремесел, знайомства з майстрами та вивчення музейних архівів.

Першим створеним об'єктом стала гуня — традиційний карпатський верхній одяг із овечої вовни, витканий вручну на ткацькому верстаті, що й дав назву проєкту.

Згодом з’явилися перші колекції — шовкові хустки, натхненні вишитими рушниками з архіву національного центру народної культури "Музей Івана Гончара", та колекція одягу та аксесуарів, серед яких була хустка-витинанка, що стала знаковим елементом бренду.

У 2019 році дослідницький проект перетворився на повноцінний бренд, а хобі стало справою життя — так з’явився бренд Gunia Project. До першої колекції бренду увійшла кераміка, натхнена наївними іконами на склі, а також серія предметів із гутного скла і шовкових хусток, що була презентована у Національному музеї Українського народного декоративного мистецтва.

«Мене завжди приваблювали речі з історією — ті, що мають сенс, памʼять або символічне значення. Переосмислювати їх, надавати їм нової форми та переносити у несподівані контексті — для мене це завжди було природно. Як-от перетворити пальто на килим.

"Робота з культурною спадщиною завжди була невідʼємна частина моєї творчості, і саме саме з цієї пристрасті і виникла GUNIA».

Наталія Каменська,
креативна директорка та співзасновниця Gunia Project

Філософія та Місія

Gunia Project народився із дослідження української культурної спадщини, прагнення її зберегти та показати світу.

Наше натхнення — у наївному живописі, іконописі, у традиційних ремеслах, у побуті минулого, народній символіці та обрядовості. Кожна колекція починається з етнографічного пошуку — ми досліджуємо музейні архіви, спілкуємось з майстрами, заглиблюємось у походження, символіку й техніку кожного виробу, а потім переосмислюємо їх у сучасному дизайні.

Філософія бренду базується на спадковості — ми працюємо з майстрами, які передають знання ремесла з покоління в покоління через власний досвід. Це історії, що ми розповідаємо через кераміку, дерево, ткані та вʼязані вироби, гутне скло, вишиті аксесуари, вироби з лози або прикраси.

 

Ми віримо у цінність речей, що зберігають роками та передають у спадок — вони несуть у собі памʼять і спогади, як у традиції приданого. Саме тому ми прагнемо створювати речі зі змістом.

Наш підхід до сталого розвитку ґрунтується на роботі з натуральними матеріалами, ми виготовляємо вироби невеликими партіями, підтримуємо ручну працю та локальне виробництво.

Повага до культури невід’ємна від турботи до людей, спільноти й довкілля. Звідси — наша увага до соціальних ініціатив. З 2022 року ми реалізували понад 30 проєктів: це благодійні колаборації, спецпроєкти й лімітовані колекції, мета яких збереження культурної спадщини, відновлення постраждалих від війни обʼєктів, допомога тваринам, підтримка військових.

Місія Gunia Project не просто переосмислювати культуру, а створювати нову спадщину. Ми прагнемо, аби традиція не залишилась у музеях, а стала частиною сьогодення.